عرضه و فروش محصولات فولادی و انواع تیرآهن و میلگرد اعتماد فولاد ایرانیان در اصفهان

تفاوت نبشی و ناودانی

محصولات فولادی و انواع تیرآهن و میلگرد اعتمادی

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت نبشی و ناودانی

احتمالا برای شما این سوال پیش آمده که نبشی و ناودانی با وجود شباهت‌هایشان، در چه چیزی با هم تفاوت دارند؟ نبشی و ناودانی دو تا از مهم‌ترین محصولاتی هستند که در صنایع آهن‌آلات ساختمانی، تولید و استفاده می‌شوند. در نتیجه شناخت تفاوت نبشی و ناودانی موضوع مهمی است که افراد فعال در حوزه صنعت ساخت‌وساز باید به‌خوبی از آن مطلع باشند. در این نوشتار قصد داریم تا درباره‌ تفاوت بین این دو و کاربرد نبشی و ناودانی، صحبت کنیم. اما در قدم اول برای این‌که بهتر متوجه تفاوت نبشی و ناودانی شوید، لازم است درباره هر کدام از آنها اطلاعات کاملی داشته باشید.

نبشی چیست؟

نبشی یکی از پروفیل‌های فلزی است که در صنایع ساختمانی و مهندسی به کار می‌رود. این پروفیل به شکل حرف “L” است و از دو بال که به زاویه ۹۰ درجه به هم متصل هستند، تشکیل شده است. از این قطعات به عنوان یک عنصر سازه‌ای جهت تقویت و پشتیبانی استفاده می‌شود.

به طور کلی، کاربرد نبشی در ساخت فریم‌های فلزی، سازه‌های فولادی، اسکلت ساختمان‌ها، پله‌ها و سایر قطعات سازه‌ای است. آنها به دلیل شکل و استحکام‌شان می‌توانند بارهای فشاری و کششی را به خوبی تحمل کنند و به همین دلیل در بسیاری از سازه‌ها و پروژه‌های عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛

ناودانی چیست؟

ناودانی یکی از پروفیل‌های فلزی به حساب می‌آید که در صنعت ساختمان و مهندسی به کار می‌رود. این پروفیل به شکل حرف “U” است و از یک بخش افقی و دو بخش عمودی تشکیل می‌شود.

این قطعات در انواع مختلفی از پروژه‌های ساختمانی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین کاربرد ناودانی شامل ساخت و تقویت سازه‌های فلزی، فریم‌های در و پنجره، اسکلت ساختمان‌ها، پل‌ها، برج‌ها و تجهیزات صنعتی است. به دلیل شکل خاص و استحکام بالای آن، این پروفیل‌ها می‌توانند بارهای فشاری و کششی را به خوبی تحمل کنند.

در ساختمان‌سازی، ناودانی‌ها به عنوان المان‌های اصلی یا فرعی در ساخت قاب‌ها، ستون‌ها و تیرها به کار می‌روند. همچنین، در ساخت سوله‌ها، سالن‌های صنعتی و انبارها، از آنها به عنوان عناصر سازه‌ای جهت ایجاد استحکام و پایداری استفاده می‌شود

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.