عرضه و فروش محصولات فولادی و انواع تیرآهن و میلگرد اعتماد فولاد ایرانیان در اصفهان

تیرآهن چیست و چند نوع دارد؟

محصولات فولادی و انواع تیرآهن و میلگرد اعتمادی

زمان مطالعه 1 دقیقه

تیرآهن چیست و چند نوع دارد؟

تیرآهن یکی از کاربردی ترین مقاطع فولادی است که در پروژه‌ های صنعتی و ساختمان‌ سازی، کاربردهای فراوانی دارد. وظیفه‌ اصلی آن، تحمل تنش‌ های حاصل از نیروهای وارده است. این مقطع فولادی، انواع مختلفی دارد و کارخانه‌ های متعددی در ایران تولید‌کننده‌ آن هستند. در این مقاله قرار است به صورت کامل در مورد این موضوع که تیرآهن چیست، انواع آن کدامند و هرکدام چه کاربردی دارند صحبت کنیم.

همان طور که گفته شد، تیرآهن یک پروفیل شناخته شده به دو شکل مقطع I و H است که کاربرد گسترده‌ ای در صنعت و ساختمان‌ سازی دارد. از انواع تیرآهن I، می‌ توان به INP و IPE و از انواع تیرآهن هاش، می‌ توان به HEA و HEB و HEM اشاره کرد. این نامگذاری بر اساس استاندارد اروپاست و در کشورهای مختلف اسامی متفاوتی دارد.

🔵 انواع مختلف تیرآهن 🔵

هاش، لانه زنبوری، IPE وINP از انواع مختلف تیرآهن هستند که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند.

تیراهن در بین مقاطع فولادی اهمیت زیادی دارد؛ به طوری که بدون این پروفیل، ساختمان‌ های اسکلت فلزی، وجود خارجی نخواهند داشت. وظیفه‌ اصلی این محصول، تحمل بارهای وارد شده بر ساختمان است.

تیر آهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده است. «جان تیرآهن» به عنوان بخش اصلی و میانی تیرآهن شناخته می شود، در حالی که «بال تیرآهن» به لبه‌ و کناره‌ های این محصول گفته می‌ شود.

تیرآهن نه تنها انواع مختلفی دارد، بلکه در سایزهای متنوعی نیز ساخته می شود. برخی از سایزهای سنگین تیرآهن برای کاربردهای خاص استفاده می‌ شوند.

🔺️سایز 12
🔺️سایز 14
🔺️سایز 16
🔺️سایز 18
🔺️سایز 20
🔺️سایز 22
🔺️سایز 24
🔺️سایز 27
🔺️سایز 30

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.